Καλλιτέχνης

Prarthna Singh

Η σειρά Har Shaam Shaheen Bagh (Κάθε Bράδυ Aνήκει στο Σαχίν Μπαγκ) είναι μια ωδή στο απίθανο θάρρος και την αντοχή των γυναικών της συνοικίας Σαχίν Μπαγκ στο Δελχί, οι οποίες
συμμετείχαν σε μια καθιστική διαμαρτυρία που κράτησε 100 μερόνυχτα. Αντλημένες από μια έκδοση με φωτογραφίες, σχέδια, τραγούδια, επιστολές και άλλο υλικό που συγκεντρώθηκε για
την καταγραφή της εμβληματικής αυτής διαμαρτυρίας, οι φωτογραφίες που παρουσιάζονται εδώ αποτυπώνουν μια καταλυτική στιγμή στη σύγχρονη πολιτική ιστορία της Ινδίας. Τον Δεκέμβριο του 2019, μια μικρή ομάδα μουσουλμάνων γυναικών από την εργατική γειτονιά Σαχίν Μπαγκ βγήκαν από τα σπίτιά τους και συμμετείχαν σε μια καθιστική διαμαρτυρία κάνοντας κατάληψη σε τμήμα ενός από τους πιο πολυσύχναστους αυτοκινητόδρομους του Δελχί. Θέλησαν έτσι να εκδηλώσουν την αντίθεσή τους στην αναθεώρηση του νόμου περί ιθαγένειας, ο οποίος είχε σκοπό να καταργήσει τη θρησκευτική ισότητα από το Σύνταγμα της Ινδίας. Αυτή η ειρηνική καθιστική διαμαρτυρία ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2019. Όμως η επιβολή των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης με το ξέσπασμα της πανδημίας έδωσε στο κράτος την ευκαιρία να καταστρέψει και να εξαφανίσει κάθε ίχνος της διαμαρτυρίας.

Οι φωτογραφίες αυτές λειτουργούν ως επιτακτικό και καίριας σημασίας τεκμήριο μιας περιόδου που απαλείφεται μεθοδικά από τη συλλογική μας μνήμη. Όπως οι γυναίκες που συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις στο Standing Rock, στο κίνημα Black Lives Matter, στην Πορεία του Αλατιού και στο οικολογικό κίνημα Chipko, έτσι κι εκείνες που βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή των διαδηλώσεων μη βίας στην Ινδία δρουν στο πλαίσιο μιας πράξης μνήμης, που διατηρεί την παρακαταθήκη της ισχυρής συμβολής των γυναικών στην πρωτοπορία των ιστορικών επαναστάσεων.

Βιογραφικό

Η Prarthna Singh είναι φωτογράφος και εικαστική καλλιτέχνιδα. Το έργο της διερευνά ζητήματα ταυτότητας και φύλου, ιδίως στο πλαίσιο της διαθεματικότητας που συνδέεται με την τεταμένη πολιτική του εθνικισμού στη σύγχρονη Ινδία. Οι εικόνες της πραγματεύονται την οικονομική και πολιτική πορεία της χώρας, σχηματίζοντας συνδέσεις μεταξύ αφενός της γυναικείας επισφάλειας και ευαλωτότητας και αφετέρου δυναμικών ριζοσπαστικών δράσεων δύναμης και αλληλεγγύης. Ζει και εργάζεται στη Βομβάη της Ινδίας και πρόσφατα προχώρησε στην αυτοέκδοση του βιβλίου της Har Shaam Shaheen Bagh: One Hundred Days of Resistance, το οποίο περιλήφθηκε από το Lens Culture στον κατάλογο με τα καλύτερα βιβλία του 2022. Το έργο της έχει δημοσιευτεί μεταξύ
άλλων στα εξής έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα: Time, The New York Times, FT Weekend, The Economist, The Guardian, Monocle, The Wall Street Journal και Bloomberg News.