Κατά τη διάρκεια της έκτακτης συνεδρίασης του Eurogroup στις Βρυξέλλες στις 7 Ιουλίου 2015 ο τότε νεοδιορισμένος Έλληνας υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος, πόζαρε για φωτογράφιση με τις σημειώσεις του ορατές στις κάμερες. Σε αυτές τις φωτογραφίες ο Τσακαλώτος απεικονίζεται να κάνει χειραψία με τον Πρόεδρο του Eurogroup, Γερούν Ντάισελμπλουμ, φορώντας ένα τσαλακωμένο γκρι κοστούμι, χωρίς γραβάτα και κρατώντας τις σημειώσεις του γραμμένες στα αγγλικά σε ένα επιστολόχαρτο ξενοδοχείου. Σε μια κρίσιμη στιγμή της κρίσης χρέους της Ελλάδας και δύο ημέρες μετά από το δημοψήφισμα στο οποίο η πλειοψηφία των Ελλήνων απέρριψε τους όρους διάσωσης των πιστωτών, οι προσωπικές σημειώσεις του Έλληνα υπουργού Οικονομικών προκάλεσαν ένα σύντομο κύμα εικασιών και συζητήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Διάφορα κοντινά πλάνα από τις σημειώσεις του Τσακαλώτου κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο, καθώς οι σχολιαστές προσπαθούσαν να αποκωδικοποιήσουν το νόημά τους. Την ημέρα εκείνη ο Τσακαλώτος είχε συνολικά 20.129 αναφορές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,
ενώ η λέξη «σημειώσεις» ήταν στο επίκεντρο των διαδικτυακών συνομιλιών ξεπερνώντας τις 3.000 αναφορές.
«Δεν θα κρύψω το γεγονός ότι είμαι νευρικός και ανήσυχος. Δεν αναλαμβάνω αυτή τη θέση στην πιο εύκολη στιγμή της ελληνικής ιστορίας», είχε πει ο Ευκλείδης Τσακαλώτος μια μέρα πριν στη
συνέντευξη Τύπου μετά την ορκωμοσία του ως υπουργός Οικονομικών. Το έργο αποτελείται από μια σειρά εικόνων από τις διαφορετικά κροπαρισμένες φωτογραφίες των σημειώσεων του Τσακαλώτου, όπως βρέθηκαν στο ίντερνετ, μια λίστα με τις λέξεις που αναγνωρίστηκαν σε αυτές και ένα χρονολόγιο που καταγράφει τη δραστηριότητα του Τσακαλώτου την ημέρα της συνεδρίασης του Eurogroup στις 7 Ιουλίου του 2015. Η σειρά των εικόνων είναι οργανωμένη σύμφωνα με τη θέση του αντίχειρα του Τσακαλώτου κατασκευάζοντας μια αλληλουχία
εικόνων που ακολουθεί τη σκηνή από αριστερά προς τα δεξιά, ενώ η λίστα των λέξεων είναι οργανωμένη αλφαβητικά.
Βιογραφικό
Ο Βαγγέλης Βλάχος γεννήθκε στην Αθήνα το 1971. Το έργο του διερευνά το πρόσφατο ιστορικό παρελθόν της πατρίδας του, στοχεύοντας σε μια επανεξέταση που μπορεί να δώσει εναλλακτικές αφηγήσεις. Έχει συμμετάσχει σε διάφορες εκθέσεις, μεταξύ των οποίων είναι η Manifesta 5 (2004), η 3η Μπιενάλε του Βερολίνου (2004), η 27η Μπιενάλε του Σάο Πάολο (2006), η 11η Μπιενάλε της Κωνσταντινούπολης (2010), To the Arts, Citizens! στο Μουσείο Serralves στο Πόρτο (2010), η 3η Μπιενάλε της Αθήνας (2011), The End of Money στο Witte de With στο Ρότερνταμ (2011), Gesture στην Kunstverein της Στουτγκάρδης (2014), η Τριενάλε 50JPG, CAMÉRA(AUTO) CONTRÔLE στο Κέντρο Φωτογραφίας της Γενεύης (2016), Αντίδωρον – η συλλογή του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης της Αθήνας (ως μέρος της documenta 14) στο Μουσείο Fridericianum στο Κάσσελ (2017), The Trials of Justice στο La Colonie στο Παρίσι (2019), When the Present is History στο Depo στην Κωνσταντινούπολη (2019), η 7η Μπιενάλε Θεσσαλονίκης (2019), Statecraft στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Αθήνας (2022) και Machinations στο Μουσείο Reina Sofia στη Μαδρίτη (2023).